קידום ביוטיוב – פרסום ממומן

קידום-ביוטיוב-–-פרסום-ממומן

למה גוגל ?

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי בארץ ובעולם, עם למעלה מחצי מיליארד גולשים ביום, ואם אתם בעלי עסק, או שאתם מתכננים להקים עסק, גוגל הוא המקום המועדף ברשת, בו כדאי לכם לפרסם.

מודעת פרסום בגוגל אינה דורשת תקציב גדול, היא ממוקדת, יעילה, ומאפשרת לבחור לא רק את התוכן, השפה וצורת ההצגה, אלא גם את סוג הקהל שיצפה בה ואת המיקום ברשת, שבו המודעה תוצג. המודעה יכולה לאפשר כניסה ישירות לדף הרלוונטי באתר החברה, על ידי הקלקה בלבד.

הפרסום בגוגל הוא מדיד. בעזרת האינפורמציה שמתקבלת ניתן לבדוק בדיוק רב את מידת ההצלחה של הפרסום, לברר מי האנשים שהתעניינו במודעה, כמה צפו בה ומאיזה מקום ברשת, וכמובן שניתן לנצל לטובה את אותן המודעות שהצליחו יותר ולשפר את אלה שהצליחו פחות.

למה קידום ביוטיוב ?

מנוע החיפוש של גוגל מאפשרת פרסום של מודעות טקסט בלבד, באמצעות Google AdWords. מאחר והדעה הרווחת שהוכיחה את עצמה היא שתמונה שווה אלף מילים, אנו נתמקד במאמר זה באפשרויות הפרסום ברשת המדיה של גוגל. יוטיוב הוא אחד האתרים החזקים והמצליחים ביותר, שותף של גוגל ברשת המדיה, שמאפשר פרסום של מודעות שכוללות תמונות, סרטוני פלש, סרטונים רגילים וגם טקסט, על גבי רשת המדיה של גוגל.

מהי רשת המדיה של גוגל?

רשת המדיה של גוגל כוללת יותר ממיליון אתרים, כגון: יד 2, יוטיוב, Ynet, Gmail, mako GoogleFinance, GoogleNews , בלוגים, סרטונים ואתרים של בעלי אתרים ששותפים עם גוגל בפרסום מודעות AdWords. על גבי רשת המדיה של גוגל מוצגים מדי יום כשמונה מיליארד מודעות, בפני גולשים במחשבים ניידים, נייחים והרשת הסלולארית.

פרסום של מודעת וידאו ביוטיוב

קיימים שני כלים ליצירת קמפיין פרסום של מודעות וידאו : AdWords for Video והכלי לבניית מודעה לתצוגה. ההבדל ביניהם הוא בשיטת התמחור ובפורמטים של המודעה.

 AdWords for Video – אדוורדס לקידום ביוטיוב

בעל עסק שמעוניין לקדם ביוטיוב דרך סרטון רץ ובשיטת התמחור של תשלום לצפייה ( cost per view-CPV ) ישתמש בכלי  AdWords לוידאו ובפורמטי וידאו של TrueView.

בשיטת התמחור CPV משלמים בכל פעם שהסרטון מופעל ברשת, על פי הצעת המחיר לצפייה שהוגדרה בעת יצירת המודעה.  מודעות ה- TrueView הן משפחה של פורמאטים שונים, שמאפשרים לצופים לבחור את המפרסמים ומתי ברצונם לצפות במודעות. מודעות TrueView יכולות להופיע ביוטיוב או בכל אתר אחר ברשת המדיה של גוגל.

פורמטים של TrueView

  • מודעות סרטון זורם הן מודעות שמופיעות בתוך סרטוני וידאו כאשר ניתנת לצופה אפשרות לדלג על הסרטון. מודעות אלה יכולות להופיע ביוטיוב או בכל אתר ברשת המדיה, וגם באתר מחוץ לרשת המדיה שמציג את הסרטון.
  • מודעות בתוך שקופית מופיעות לפני סרטונים שאורכם מעל עשר דקות, ביוטיוב או אתר אחר ברשת המדיה של גוגל, כאשר לצופים ניתנת אפשרות לבחור מבין שלוש מודעות פרסום של מפרסמים שונים.
  • מודעות בחיפוש מוצגות בדף תוצאות החיפוש של יוטיוב. מילות המפתח של הסרטון יופיעו באופן מודגש בפני הצופים, במלבן שגודלו תלוי במקום המודעה בתוצאות החיפוש.
  • מודעות לתצוגה כוללות הצעות של סרטונים ביוטיוב או מודעות סרטון מסוג “לחץ להפעלה” בסרטוני יוטיוב ובאתרי רשת המדיה של גוגל.

הכלי לבניית מודעות לתצוגה

הכלי לבניית מודעות לתצוגה מציע פורמטים שונים של מודעות לתצוגה, שכוללים וידאו, מודעות טקסט ותמונות. מודעות מסוג זה משתמשות בשיטת תמחור לפי מחיר קליק (CPC – cost per click) מחיר לאלף הופעות או מחיר לצפייה.

כדי ליצור מודעה באמצעות הכלי לבניית מודעות לתצוגה, יש לבחור אותו בכרטיסיית מודעות ואחר כך ניתן לשנות על פי הצורך, את צבעי הרקע, הגופנים והטקסט של תבנית המודעה. ניתן להוסיף את סמל הלוגו של החברה, תמונות של המוצרים, ואת הצבעים התואמים את המותג. כך יוצרים מודעות מותאמות אישית, בגדלים וסגנונות שונים, במהירות ובחינם. התשלום יהיה רק עבור קליקים או ההופעות של המודעה, על פי שיטת התמחור שנבחרה.

את המודעות ניתן להציג בכל אתר ברשת המדיה של גוגל בשתי שיטות שונות :

  • לפי מיקום או לפי מילות מפתח. בשיטה לפי מילות מפתח שמתארים את תוכן המודעה, התוכנה של גוגל מזהה את האתרים המתאימים למודעה.
  • בשיטה לפי מיקום ניתן להגדיר את האתרים בהם המודעה תתפרסם, על פי אפיון דמוגרפי, תחום וקטגוריה. ניתן גם לבקש שהמודעה תופיע באתר מסוים, או שלא תופיע באתר מסוים.

יצירת מסע פרסום

על מנת לפתוח מסע פרסום בגוגל, המפרסם נדרש לפתוח חשבון ב- Google AdWords או להיכנס לחשבון קיים. ניתן ליצור סוגים שונים של מודעות וידאו בעזרת שני הכלים שתוארו לעיל. באתר support.google.com  ניתן למצוא הוראות מדויקות לגבי תהליך יצירת המודעות.

קידום ביוטיוב – כללי מפתח

  • רצוי שמודעת הוידיאו תכיל תוכן מענייו ומאתגר
  • שתמונתה פתיחה תמשוך תשומת לב
  • חשוב שתגדיר באופן ברור את הפעולה שהצופה נדרש לעשות. מומלץ להשתמש בהומור ולדבר בקול ברור ונעים לאוזן.

שיווק מחדש באמצעות AdWords

בפתיחת חשבון AdWords , מומלץ לקשור אותו לחשבון היוטוב של המפרסם, וגוגל יצור באופן אוטומטי רשימות שיווק מחדש מותאמות אישית. באמצעות רשימות השיווק מחדש ניתן להגיע לצופים שצפו בסרטי היוטיוב, ונרשמו או ביטלו הרשמה לערוץ היוטיוב, או קיימו אינטראקציה כלשהי עם הסרטון, כמו למשל: אהבו, לא אהבו, השאירו תגובה, שיתפו. בעזרת הפרטים על מיקום המודעות ורמת הביצועים שלהם, ניתן לתקן הצעות מחיר, לשלול מיקומים לא מוצלחים, ולמקד את הפרסומים לקהלים מסוימים.

בהצלחה!