קמפיין בפייסבוק

a

כל אחד יכול לפרסם בפייסבוק, אבל אם אתה יודע לעשות את זה נכון, אתה יכול להגיע אל קהל יעד יותר מדויק יותר במחיר מצוין יותר. אם אני מפזר את המודעות שלי לקהל מאד ספציפי כמו: דתיים שגרים בקריית שמואל, אמהות חד הוריות שאוהבות מוצרי תינוקות, אוהבי ספרים, קהל שמתעניין בזוגיות. סביר להניח שהמודעה שלכם תופיע לפחות אנשים, אבל תשיג הרבה יותר תוצאות. לכן כדאי לקרוא את המאמר שיעניק לכם ידע לפרסום נכון. או להשאיר את הפרטים שלך בטופס מצד ימין כדי לקבוע פגישת ייעוץ אישית שבה ננתח את העסק שלכם ונדע איזה כלים צריך להפעיל במסע הפרסום.

פרסום בפייסבוק 

הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם קורצת למפרסמים ובעלי עסקים רבים, בשל הקהל הרב שנכנס לאתר, וכן בשל הנתונים המדהימים של שימוש באפליקציות ושירותים המפורסמים בפייסבוק. מספר המשתמשים באפליקציית הפייסבוק של גרופון, לדוגמא, הגיע אל 36.9 מיליון במרץ 2013!

העובדה שפייסבוק נוטלת חלק גדול בתחומים נרחבים של פרסום באינטרנט, גורמת לרבים לתהות, כיצד קידום ממומן בפייסבוק עשוי לעזור במכירות? 79% מ”אוהדים” בפייסבוק יעדיפו לקנות מותג שנתנו לו “לייק“, כך שככל שתחתרו להשגת “אוהדים” לעמוד האוהדים שלכם או לעמוד העסקי שלכם, כך תתקדמו אל הגדלת המכירות דרך הפייסבוק. ישנן שיטות פרסום רבות בפייסבוק, גימיקים ורעיונות טובים להבאת קהל לעמוד, ביניהן – יצירת תוכן שיתופי גדול, שיתופי תמונות ווידיאו ופוסטים מעניינים וממוקדים. שימוש נכון בכלי הפייסבוק של פרסום ממומן, יגדיל את היקף הפרסום שלהם בקרב משתמשי הפייסבוק ויתווה נתיב יקר ערך לעסק שלכם, דרך מעגלי החברים הרבים ברשת החברתית.

שאלה חשובה שיש לשאול בטרם שמתחילים להריץ קמפיין פייסבוק של קידום  בפייסבוק, היא – איזה סוג של שיווק בפייסבוק יתאים ביותר למימוש המטרות העסקיות שלי? התשובה מגוונת מאוד. פרסום ממומן עשוי להוביל את עצמו דרך מעגלי החברים הרבים בפייסבוק.

סוגי פרסום אחרים עשויים להוכיח כאפקטיביים יותר בקרב שווקים מסוימים, ופחות אפקטיביים בקרב סוגי שווקים אחרים. כדי לבחור את סוג הפרסום המתאים לכם תצטרכו להעריך את המטרה שלכם – האם המטרה הראשית שלכם היא להגדיל את קהל האוהדים לעמוד כדי שיכירו את המותג שלכם? לחלק דוגמיות של המוצר שלכם או הידע שלכם כדי לקדם את המכירות שלכם? ואלי, למכור את המותג שלכם דרך הפייסבוק?

כלים לקידום ממומן בפייסבוק – קמפיין פיסבוק

כשתכנסו לעמוד שיצרתם או לפרופיל האישי שלכם (כדי לעשות קידום ממומן בפייסבוק לפוסטים שפרסמתם בו), תוכלו להתחיל את קמפיין הפרסום שלכם, דרך עמוד יצירת המודעה. בעמוד זה תיתקלו בשלושה כלים עיקריים:

כלים אלו יאפשרו לכם להציג מודעה בצד השמאלי בעמודי הפייסבוק בעברית, או הימיני בעמודי הפייסבוק באנגלית, או להגיע אל כמות גדולה של חברי פייסבוק שיראו שחבריהם עשו לייק על הפוסט הממומן, בקיר שלהם (במיוחד אם חלק מהם חסמו את אפשרות המודעות בצידי העמודים של הפייסבוק).

  • המודעה תציג תמונה, טקסט ותגית המצביעה על מספר הלייקים של העמוד או הפוסט שפרסמתם, בהתאם לכלי שהשתמשתם בו – ‘קבלת סימוני “אהבתי/לייק” רבים יותר בדף’ – מקדם את העמוד עצמו, ‘קידום פרסומים בדף’ – מקדם פוסטים לבחירתכם שהעליתים לעמוד. כלי ‘צפייה באפשרויות מתקדמות‘ יאפשר לכם להקים קמפיין ממומן שיוגדר על פי קריטריונים מסוימים, כגון: משך קמפיין פייסבוק, עלות עבור קליקים על המודעה, גיל הצופים במודעה ומיקומם הגיאוגרפי.
  • בכל אחד מהכלים תדרשו להזין את הנתונים של המודעה – כותרת, טקסט, תמונה וסידור הלוגו שלכם. לאחר מכן תוכלו למקד את המודעה שלכם לפי קריטריונים של מיקום גיאוגרפי, התאמת גיל, התאמה למין, התאמה לתחומי עניין ודרכי התקשרות לעמוד שלכם
  • לבסוף, תוכלו לקבוע את מחירי פרסום המודעה. אפשרויות התמחור משתנות, בין אם מדובר בתשלום על מודעה, שתפרסם פוסט מהעמוד שלכם או על העמוד שלכם, לבין תשלום על קליקים על המודעה או עדכוני ה-CPC, שיופצו במקומות שונים בפייסבוק. קחו בחשבון את האפשרויות והעלויות השונות בעת הקמת קמפיין שלכם.

מחירים קמפיין בפייסבוק – מודעת קידום ממומן בפייסבוק

  • תמחור CPC של מודעה מופצת

כעת התחילו לפרסם, ועקבו אחר התקדמות הפרסום הממומן שלכם, בעמוד הסטטיסטיקות של העמוד שלכם.

  • דרכי מכירה ועידוד הנעה לפעולה

פייסבוק מאפשרת לשלב אפליקציית מכירה בעמוד שלכם. הגולשים יוכלו לקנות מנקודות מכירה בעמוד שלכם. הרכישה דרך הרשת החברתית, מגדילה מאוד את היחס של הצרכן כלפי המותג אותו אתם מציעים. נקודות מכירה מצביעות על פעילות ומעודדות אנשים לקנות.

אחת הדרכים המעניינות היא להציב נקודת מכירה בעת הכניסה לעמוד המפנה ישירות לעמוד מכירה, כך שמהרגע הראשון שהגולש נכנס לעמוד הוא יכול לבצע רכישה. עסקים רבים הצליחו למכור הרבה ממוצריהם באופן הזה – הוא נגיש, חוסך זמן ומפתה רבים מהגולשים. אם תציעו הנחה או מבצע בנקודת המכירה, תקטפו יותר לקוחות שיעדיפו לקנות דרך עמוד הפייסבוק.

המטרה האולטימטיבית של הקמפיין הממומן הוא לעודד פעולה – אך כדי לעורר פעולה, שהיא מעבר ל”לייקים”, שיתופים וכדומה, יש להציע חוויה משמעותית בעלת ערך לגולש.

הנעה לפעולה בקידום ממומן בפייסבוק

  • הקפידו ליידע את קהל האוהדים של העמוד שלכם – מתי אתם מתכוונים לצאת במבצעים או הנחות.
  •   הקמת תחרות – עודדו את האוהדים שלכם לשתף את העמוד, לרכוש מוצרים ולזכות בפרסים. הפרס לא צריך להיות בעל ערך כספי גבוה דווקא, אלא נסו להציע חומרים להורדה בעלי ערך, כגון – קופונים, הנחות קבוצתיות, דוגמיות, הזמנות VIP לאירועים שאתם מתכננים להפיק וקטעי וידיאו או סאונד בעלי ערך לקהל זה או אחר.
  • קופונים בפייסבוק – תחום הקופונים מוכר היטב בחו”ל, ועסקים רבים משתמשים בהם כדי לקדם את עסקיהם. בארץ עדיין לא נעשה שימוש רב בקופונים, וגם היו כמה תקלות באופן הפעלתם בפייסבוק. היום הנושא בארץ מתקדם בצעדי ענק והולך להיות אחד הכלים החזקים של קידום ממומן בפייסבוק.
  • יצירתיות – הקפידו על יצירתיות הקמפיין שלכם וההצעות שהוא מביא עמו לקהל הגולשים בפייסבוק. הצרכן אוהב למצוא שיטות חדשות של רכישה נבונה, זולה ואיכותית יותר, לכן צרכנים רבים מחפשים זאת באינטרנט ובפייסבוק בפרט. מאחר שגולשים רבים לוקחים חלק בפעילויות שונות בפייסבוק, יש מקום נרחב לפעילות צרכנית גם כן ברשת החברתית, שכן הצרכן מסוגל לראות מי מחבריו אהב מותג מסוים ולעורר אצלו אמינות כלפיי המותג.

ממה להימנע בקמפיין פייסבוק

יש תמיד לזכור שפשטות היא המפתח להצלחת הקמפיין שלכם. נסו להיות ברורים ופשוטים ככל הניתן – ככל שתעמיסו על הגולש, שלבים שהוא יצטרך לעבור כדי לקבל משהו מהקמפיין שלכם, או כדי לבצע רכישה, כך תרחיקו אותו יותר מלהשתתף בקמפיין, ברכישות, או בשיתופים. הנה כמה טיפים על מה לא לעשות בקמפיין הפייסבוק שלכם:

  1. אל תסתמכו על האוהדים שקיימים כבר בעמוד שלכם ותנסו למשוך אתם לפעילות הקמפיין שלכם. כוונו כמה שיותר אוהדים חדשים אל העמוד שלכם, מאחר ואנשים חדשים מושכים עוד אנשים חדשים. אנשים שכבר התנסו בחוויה שאתם מציעים יהיו פחות מתלהבים לנסותה בשנית או לשתף את המותג.
  2. אל תניחו שהלקוחות הותיקים שלכם עוקבים אחריכם בפייסבוק. למעשה רבים מהם כלל לא מודעים לנוכחות העסק שלכם בפייסבוק – אל תתעלמו מהם והזמינו אותם אל העמוד שלכם כדי שיוכלו לעודד את חבריהם להשתתף בפעילות הקמפיין.
  3. אל תחלקו דבר מה חינמי או פרסם בתחרות שאין לו ערך אטרקטיבי לקהל היעד שלכם. אם לא תפתו את הגולש להיכנס לעמוד שלכם, הוא ימצא משהו בעל ערך בעמוד אחר של מותג הזהה לשלכם, שמציע בדיוק את מה שהצרכן היה מעוניין למצוא, כשהוא רוכש דבר מה בפייסבוק או מתעניין במוצר או שירות כלשהו.
  4. אל תתייחסו אל הקמפיין שלכם כעל העבודה הנדרשת היחידה כדי לקדם את העסק שלכם בפייסבוק – הקמפיין איננו המטרה הסופית וייתכן שיידרש מעבר לקמפיין כדי להתקדם אל עבר המטרה שהצבתם עבור העסק שלכם בפייסבוק.

נשמח להציע לכם קמפיין בפייסבוק לאחד בדיקה מקיפה של קהל היעד שלכם, שילוב עיצובים מעניינים, סרטונים יצירתיים תחרויות ועוד. מתחייבים לאיכות ולקידום אפקטיבי.