שיווק במייל

ניהול-קמפיין-בגוגל

לפני שנספר לכם לעומק על ההיסטוריה של השיווק במייל, מדוע היא נחשבת ליעילה ביותר מבחינת המרת הלקוחות שלכם לפניות,ואיך הכי נכון ויעיל לבצע זאת.

הרשו לנו להסביר בקצרה מדוע כדאי לכם שאנו ננהל עבורכם את כל תחום השיווק במייל:

  • הנסיון שלנו יחסוך לכם הרבה זמן והתעסקות, ולכן תוכלו ליעל את זמנכם ולהשקיעו במענה ללקוחות.
  • אנו דואגים שכל מייל היוצא יגובה בסטטיסטיקות מדויקות המראים לנו איזה שיפורים עלינו לבצע.
  • אנו נותנים דגש לכתיבה שיווקית המניעה לפעולה, בניהולה של דינה אברמסון (כתבת חדשות ערוץ 1, בעלת טור בnrg בynet ו’בשבע’.)
  • מיטב המעצבים ידאגו להדגשת הלחצנים הנכונים, ולעיצוב היעיל והנכון ביותר עבורכם.
  • תמיכה אישית, והסבר מפורט בכל שלב של התהליך, בשביל שתבינו בדיוק מה אנו עושים ומה האסטרטגיה השיווקית שלנו.

שיווק במייל – כי יוני הדואר של היום כבר קצת מפונקות

היסטוריה רבותיי, היסטוריה!

אחד מאמצעי השיווק היעילים ביותר כיום הינו השיווק במייל, אולם אמצעי השיווק עברו מספר גלגולים עד הגיעם לצורתם המפותחת של היום.

ניסיונות שונים ומשונים לפצח את רזי השיווק נתגלו כבר לפני שנים רבות, חלקם ידידותיים לסביבה בעוד שחלקם ידידותיים פחות.

אחד מראשוני המשווקים ואחד ממפתחי גישת השיווק בתפוצה רחבה היה שמשון הגיבור. ערוץ השיווק בו בחר שמשון לעשות שימוש היה לא אחר מאשר שלוש מאות שועלים שלזנבותיהם נקשרו לפידים בוערים. שועלים אלה עם לפידיהם הבוערים נשלחו בשדותיהם של הפלשתים, כל שועל ושועל בדיוור ישיר עם כתובת מדויקת. היו בטוחים שהמסר השיווקי עבר באופן ברור וחד, אם כי מעט מעושן.

מאז ימי שמשון עברה תורת השיווק תהפוכות רבות וסיגלה לעצמה כלי שיווק חדשים ואפקטיביים תוך התאמתם להתפתחות הטכנולוגיה. בימינו אנו, לא ניתן לדבר על שיווק מבלי לדבר על שיווק און ליין ולא ניתן לדבר על שיווק און ליין מבלי לדבר על שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני.

רשימת תפוצה

מהותה של דיוור במייל נעוצה למעשה במשלוח של דואר אלקטרוני לרשימת תפוצה של נמענים. המשלוח יכול להיעשות ללקוחות קיימים או ללקוחות שביצעו בעבר רכישה במטרה לחזק את מערכת היחסים עם הלקוח, לגרום לו לחזור ולרכוש שנית ובאופן כללי להגביר את נאמנותו כלפי העסק. מנגד, יכול המשלוח להיעשות במטרה לגייס לקוחות חדשים ולהוסיפם למעגל הלקוחות של העסק.

נשמע פשוט? לצערנו, המציאות תמיד מורכבת יותר. שיטה זו כוללת מספר יתרונות וחסרונות, כפי שכוללת כל שיטת שיווק, עליהם יש לתת את הדעת טרם בחירה בה כדרך השיווק המועדפת עליכם.

יתרונותיה של שיטת הדיוור הישיר

  • פשטות השימוש: אין צורך להחזיק עשרות יוני דואר בליסינג תפעולי. משלוח דואר אלקטרוני שיווקי לרשימות תפוצה שיכולות להכיל מאות ואלפי לקוחות הוא קל, מהיר ועלותו נמוכה. השיטה חוסכת רכישה של אלפי מעטפות, הדפסת אלפי עלונים ופליירים ולשון פצועה ויבשה מהדבקת אותן אלפי המעטפות. לחיצה בודדת על העכבר משגרת את המסר השיווקי שלכם אל אלפי הלקוחות הפוטנציאלים תוך שניות ספורות.
  • החזר ההשקעה: מכיוון שמדובר בפעולה ניתנת למדידה המאפשרת למדוד כמה מיילים נשלחו וכמה פעולות ביצעו הלקוחות בגין אותם המיילים, ניתן לחשב באופן קל ופשוט יחסית את ההחזר על ההשקעה. כמו כן ניתן לאמוד את האפקטיביות של המסר השיווקי, של החתך שנבחר מתוך רשימות הדיוור או אפילו של תזמון המשלוח מבחינת יום בשבוע ושעה במהלך היום.
  • התאמה לקהל היעד: דיוור במייל מאפשר גמישות רבה ביותר בהתאמת המסר השיווקי, התוכן השיווקי והמסר המסחרי לקהל היעד תוך שקלול מאפייניו, תחומי עניינו והיסטוריית הרכישות שלו. גמישות זו מסייעת בהפיכת מאמצי השיווק ליעילים הרבה יותר וליצירת תחושה של קרבה מצד הלקוח כלפי העסק. מסר שיווקי שמותאם באופן אלגנטי אך מלא יכול ליצור רגש בקרב הלקוח של ‘באמת מכירים אותי ואני באמת חשוב להם. רגש זה הינו כלי המכירה האולטימטיבי.
ניוזלטר עבור ערוגות הבושם, 08/07/2013

ניוזלטר עבור ערוגות הבושם, 08/07/2013

לעומת יתרונותיה של השיטה, אל לנו להתעלם מכמה ממגרעותיה

  • כשלים טכניים: משלוח למלוא רשימת הדיוור אינו מבטיח כי המייל השיווקי אכן יגיע לכל הנמענים. פעמים רבות כתובות הדואר האלקטרוני אינן מעודכנות, הדואר מסווג אוטומטית על ידי שרת הדואר האלקטרוני כדואר זבל וכלל לא מגיע לתיבת הדואר הנכנס של הנמען, התיבות מלאות או חסומות, הדואר לא נקרא או שהמשלוח נתקל בקשיים טכניים אחרים ההופכים את השיטה ליעילה פחות.
  • שיווק “קר”: על אף האמור לעיל, מדובר בגישה שאינה אישית עבור משתמשים מעט מתוחכמים יותר. למרות שניתן להתאים את שם הלקוח בתוכן המייל ולהתאים במידה מסוימת את המסר השיווקי ללקוח, חלק ממשתמשי המייל כיום מתוחכמים דיים בכדי להבין שמדובר בפנייה גנרית ללקוחות רבים ושלא מוקדשת להם תשומת לב אישית.
  • ספאם ורגישות: כיום, אנשים רבים רגישים ביותר באשר לקבלת דואר זבל או דואר פרסומי שלא ביקשו במפורש לקבלו. במקום לייצר ערך שיווקי מוסף ולהניע רוכשים פוטנציאלים להתעניין בעסק שלנו ולבסוף לתרגם עניין זה למכירות, המשתמש הנחפז עלול לייצר רגשות שליליים כלפיו וכלפי העסק שלו ולהחמיץ הזדמנות לרכוש לקוח.

לסיכום, אין ספק כי דיוור במייל זו שיטת שיווק חשובה ביותר על יתרונותיה ועל חסרונותיה. במידה ועושים בה שימוש, מומלץ ביותר לתת את הדעת על הנקודות הבאות.

  • ערך מוסף: הקפידו שהמיילים השיווקיים שאתם שולחים ישיאו ערך מוסף עבור הקורא ועבור הלקוח הפוטנציאלי. מייל שמטרתו היחידה היא מכירה אינו עובר בדרך כלל את המסננים של הקוראים. לעומת זאת, מייל שכולל ערך אמיתי וממשי מקרין אור חיובי על שולחו ומסייע בהגברת אמינות שלו בעיני הלקוח.
  • לא לכפות: וודאו כי הנמענים הכלולים ברשימות הדיוור שלכם הם אנשים שאכן הביעו הסכמתם לקבל דיוורים פרסומיים מכם.
  • תדירות: כדאי מאוד לעשות שימוש בשיווק במייל תוך קביעת תדירות הגיונית וקבועה. לא כדאי לשלוח דיוור במייל כל 25 דקות, אבל גם לא כדאי לשלוח מייל שיווקי רק באירועי סוף העולם על פי לוח השנה האצטקי.
  • טוב, אבל לא מספיק: וודאו כי שיטת השיווק במייל מהווה חלק ממערך השיווק שלכם וכי אינכם מתבססים עליה בלעדית.