כתיבת תוכן שיווקי

בעידן האינטרנט והרשתות החברתית, כתיבה שיווקית הפכה לדרך העיקרית להגיע אל ליבו של הלקוח. הלקוח של היום מרבה לדלג על פרסומות אך באמצעות כתיבה שיווקית עניינית ובעלת ערך מוסף בהחלט אפשרי להשיג את תשומת ליבו של הלקוח אל המוצר שלנו. הכתיבה נעשית בעיקר ע”י קופירייטרים ואנשי תוכן במשרדי פרסום.

מה מיוחד בכתיבה שיווקית?

כתיבה שיווקית הינה שילוב של הסבר על המוצר עם נגיעות של כתיבה פרסומית. מאמר שיווקי יהיה בדרך כלל בנוי מטקסט ענייני קצר, מתומצת וברור ומנוסח בגובה העיניים.


המבחן האם המאמר מספיק טוב מתבצע בעיקר במהלך קריאת שתי השורות הראשונות.

אם לאחר קריאת שתי השורות הראשונות הקורא איבד עניין כנראה שהמאמר לא עושה את העבודה ולא מעניין מספיק. רצוי כי כתיבה שיווקית  תהיה ממוקדת בלקוחות, הכותב צריך לתת ללקוח שלו את התחושה שהוא בידיים טובות, שהלקוח הוא המרכז ורוצים אך ורק בטובתו. לצורך כתיבה שיווקית יש ללמוד את הלקוחות שלך כלומר מה מאפיין אותם ומה הם תחומי העניין שלהם. המאמר מוכרח להדגיש מדוע המוצר שלך הוא הטוב ביותר משל המתחרים. על הכתיבה להיות רהוטה וברורה המבוססת על אינפורמציה אמינה ודייקנית כאשר בסופו של דבר המטרה שלה הינה לגרום ללקוח לבחור בך ולהפוך בעת הצורך ללקוח חוזר או לקוח ממליץ.

כתיבת תוכן שיווקי לצורך קידום אתרים 

כאשר העסק שלך הוא בעל אתר אינטרנט או נכסים דיגיטליים אחרים, כתיבת תוכן רלוונטי הוא האמצעי הכרחי לקידום האתר שלך בדרוג שלו במנועי החיפוש.  הדגש בכתיבת תוכן היא פחות על צורתה אלא יותר על תוכנה של הכתיבה ושימוש נכון במילות מפתח ומילות מפתח משלימות. בכתיבת מאמרי תוכן הדגש הוא על קידום מילים ספציפיות ובחזרה עליהן על ידי כתיבתם בכותרת המאמר, בכותרת משנה ובמאמר עצמו. בדרך זו כאשר יתבצע חיפוש של המילה במנוע החיפוש, האתר יופיע בדירוג גבוה יותר.

סוגי כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית לאתרי תדמית

כתיבה שיווקית לצורך קידום אתרים

כתיבה שיווקית ברשתות החברתיות

כתיבה שיווקית של עלוני פרסום וחוברות תדמית

כתיבה שיווקית של פלאיירים

כתיבה שיווקית של באנרים

כתיבה שיווקית של ניוזלטר ללקוחות

כיצד מתבצע התהליך?

פגישת אסרטגיה עם הלקוח

פגישה לגיבוש מסרים מרכזיים

מחקר מילות מפתח לקידום

כתיבת תוכן ראשונית

הטמעת מילות מפתח

העברה לעיון הלקוח להערות

עריכת טקסט

עריכה לשונית

הטמעת עיצוב גרפי

פרסום התוכן

הפצה ברשת האינטרנט

לקוחות בכתיבה שיווקית

ארגון “עמך”

לצורך הקמת האתר החדש של ארגון עמך הפועל למען ניצולי השואה בישראל כתבנו 72 עמודי תוכן על כל סוגי השירותים שהארגון מנגיש עבור ניצולי השואה ובני משפחותיהם. כמו כן הכתיבה כללה מידע אודות הארגון והמחלקות השונות בתוכו.


מרכז אסנט 

מרכז אסנט מארח בכל שנה 50,000 בני נוער מכל רחבי העולם. לצורך גיוס תורמים התבקשנו לכתוב חוברת תדמית בעברית ובאנגלית שבה מפורט מטרות הארגון, התרומה החברתית שלו ומידע נרחב אודות הפרויקטים השונים עבורם מבקש הארגון לגייס כספים מהתורמים הפוטנציאליים. 

חברת האופנה מקימי 

עבור קטלוג בגדי הערב של חברת האופנה מקימי התבקשנו לנסח משפטי אווירה המלווים את התמונות השונות בקטלוג ומעצימים את חווית המשתמש של קוראות הקטלוג. חברת האופנה מקימי מונה חמישה עשר סניפים ברחבי הארץ המציעים אופנה יוקרתית במחירים נוחים.

אפק פתרונות מימון 

לצורך קידום מילות מפתח בתוצאות החיפוש של גוגל, התבקשנו על ידי חברת אפק פתרונות מימון לכתוב כתבת תדמית על העסק אשר משולבות בה מילות המפתח הרלוונטיות. מילות המפתח הוטמעו בגוף הכתבה, בקוד האתר וכן בתגיות, בכותרות ובתמונות המלוות מה שהשפיע על קידום החברה להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל בעמוד הראשון.

חברת ציפחה אינטרנשיונל פרויקט כרמי הנדיב 

לצורך אתר התדמית של פרויקט כרמי הנדיב של חברת ציפחה אינטרנשיונל התבקשנו לכתוב את התוכן בעמודים השונים. הכתיבה כללה פירוט אודות החברה, היזמים, היתרונות בפרויקט, תיאור הקהילה והיתרונות הגיאוגרפיים של המקום.