בניית דף נחיתה–המדריך המלא
בניית דף נחיתה – למקצוענים בלבד?
כמה פעמים ניסיתם למצוא הוראות ברורות ומדויקות כיצד לבנות דף נחיתה וכיצד לבצע אופטימיזציה של דף נחיתה בכוחות עצמכם? אבל לא עוד סתם דף נחיתה, אלא כזה שיהיה טוב ושימושי – דף נחיתה שממש עובד ממיר ומביא לקוחות. הרשת מוצפת במידע אודות הדרכים בהן מומלץ לעשות זאת. אולם, על פי רוב מדובר במידע חלקי ולא מדויק. דף נחיתה שאינו בנוי נכון פשוט לא ישיג את מטרותיו ויהווה בזבוז של זמן ומשאבים.
אז מה עושים?
ממש לפניכם, בפעם הראשונה, מצורפת התורה כולה לא על רגל אחת אלא על שתי רגליים מבוססות ויציבות.
הטיפים שלפניכם נאספו לאורך שנים של פעילות בתחום והם מגלמים את הידע העדכני ביותר והמקיף ביותר בנושא. מה שלא תמצאו ברשימה זו הם טיפים כלליים ואמירות כלליות. מזה נהננו מספיק בבחירות. הרשימה שלפניכם מלמדת איך בונים דף נחיתה טוב.
טיפים מעשיים לבניית דף נחיתה שממיר
ולהלן המפתח לחיים מאושרים, אה, סליחה, להלן טיפים מעשיים להקמת דף נחיתה טוב לווידוא אופטימיזציה של דף נחיתה:
- כותרת: על הכותרת להיות בעלת שני מאפיינים מרכזיים. מצד אחד, עליה להיות מנוסחת באופן שימשוך את תשומת ליבו של הקורא, כותרת שפשוט אי אפשר להתעלם ממנה. מצד שני, על הכותרת להציג תועלת ממוקדת וברורה ביותר. על הקורא להבין מה בדיוק הוא הולך להפיק מקריאת החומר.
- כותרת המשך: כותרת ההמשך של דף הנחיתה שלכם צריכה להמשיך למעשה את הרעיון המרכזי של הכותרת הראשית תוך הוספת מידע חדש ורלוונטי לקורא. זיכרו – הקורא ימשיך לקרוא רק אם הוא יחשוב שיש סבירות גבוהה לקבל ערך מוסף וחדש.
- לפני הקריאה לפעולה: לפני בניית דף הנחיתה כדאי מאוד להגדיר באופן ברור וחד משמעי מה נחשבת בעיניכם הצלחה של דף הנחיתה. כלומר, מהי הפעולה שברצונכם שהגולש יבצע. האם תרצו שירכוש מכם מוצר? אולי תרצו שיצטרף לקבוצה כלשהי? או שמא תהיו מעוניינים שישאיר פרטיו ליצירת קשר מצדכם? על כל פנים, רק לאחר הגדרת מטרת דף הנחיתה תוכלו באמת לבנות אותו באופן אפקטיבי. במקרים שונים ניתן להגדיר שתי מטרות לדף הנחיתה, אולם אז כדאי להגדיר היררכיה ועדיפות בין מטרות הדף. למשל, בראש ובראשונה מטרת הדף היא לגרום לקורא להשאיר פרטיו האישיים ואילו לאחר הגשמת המטרה הראשונה נהיה מעוניינים שהקורא יצטרף לקבוצה או פורום מסוימים.
- הנעה לפעולה: וודאו כי אתם מצרפים משפט לפני הקריאה לפעולה המעודד נקיטת פעולה מיידית אולם כולל סיבה שמצדיקה זאת. ‘צור קשר עכשיו’ זה לא מספיק, אולם ‘צור קשר עכשיו והתחל לחסוך כסף’ או ‘צור קשר עכשיו לפני שייגמר המלאי’ בהחלט יכולים לעשות את המלאכה.
- עדות לקוח להוספת אמינות: אנשים מאמינים לאנשים. כדאי מאוד לשלב בדף הנחיתה עדות לקוח, או מספר עדויות לקוח, שתהיינה אמינות וחזקות. כדאי מאוד שעדות הלקוח תתייחס לתועלת המוזכרת בכותרת הראשית וכי היא תובא מפיו של גורם יודע דבר או גורם המוכר בענף הרלוונטי.
- עוד מספר נקודות לגבי העדות: כאמור, העדות היא כלי חזק ביותר. בכדי שלא לפגוע באפקטיביות שלו הקפידו כי העדות תציג תועלות של המוצר ולא רק תשבח אותו באופן כללי, הדגישו נקודות חיוביות וחזקות בעדות ואיספו מספר עדויות המציגות את המוצר או השירות מזוויות שונות.
- כותרת להמשך קריאה: בהמשך הדף כדאי מאוד לשלב כותרת נוספת שתעודד המשך קריאה למבקרים בדף שטרם השתכנעו לנקוט בפעולה הרצויה על ידכם. על כותרת זו להיות שונה ולהציג תועלת נוספת או פן אחר בתועלת המרכזית עליה מדבר הדף.
- כותרת המשך נוספת: גם לכותרת זו כדאי ליצור כותרת המשך שתעודד את הקורא להמשיך בקריאה ותרחיב את הרעיון החדש המוצג בכותרת שלפניה.
- ציטוטים: ציטוטים מקנים תחושה של אנשים שמדברים אל הקורא. כאמור, אנשים מאמינים לאנשים וברגע שהקורא ירגיש שמדברים אליו תחושת הנוחות שלו תגבר ויחד אתה תגדל האמינות שייחס הקורא לדף הנחיתה. בנוסף על הציטוטים מומלץ לשלב אף תמונה.
- טקסט ממוקד: כדאי לכלול בדף קטע טקסט שירחיב באופן שיווקי לגבי התועלת והערך המוסף של המוצר או השירות שלכם. על קטע זה לספק סיבות נוספות מדוע כדאי לפנות דווקא אליכם ויש להדגיש בו את המילים או הביטויים החשובים. כדאי להעצים את הטקסט באמצעות צירוף תמונה רלוונטית לצידו הממחישה את הנקודות המרכזיות עליהן הוא מדבר.
- כואב אבל פחות: אחת הדרכים האפקטיביות יותר לעשות זאת היא לתאר את הכאב, חוסר הנוחות, החיסרון או העלות שבאי רכישת המוצר או השירות שלכם ובהמשך, לתאר את המצב המשופר לאחר רכישתם.
- יתרונות ותועלות: טקסטים שיתארו באורכה כמה אתם טובים, מוצלחים ומוכשרים ככל הנראה לא יסייעו בקידום מטרותיכם. לעומת זאת, טקסטים שיתארו את התועלות ואת היתרונות של המוצר או השירות ויגרמו ללקוח הפוטנציאלי שלכם להבין מה ייצא לו מזה, הם אלה שיעשו את ההבדל ויהפכו את דף הנחיתה שלכם למוצלח ואפקטיבי במיוחד.
- מגדר: כדאי לבחור בלשון יחיד המתאימה לשני המגדרים. כך תייצרו רושם של פנייה אישית לכל מי שיקרא את המסמך. במקום לרשום ‘את/ה מוזמן/נת’ כדאי לרשום ‘אני מזמין אותך’, הטקסט הרבה יותר זורם כך והרגש הנוצר בקרב הקורא הוא אישי יותר.
- לשמור על מתח חיובי: הטקסט חייב לגרום לקורא להמשיך לקרוא אותו. דרך מצוינת לעשות זאת היא לייצר מתח חיובי לאורך הטקסט, מתח שיגרום לו לרצות להמשיך ולקרוא ולהגיע לתשובה שכה נחוצה לו (בין אם היא מצויה בדף הנחיתה ובין אם באתר עצמו).
- ריבוי פעולות: שימוש רב יותר בפעולות בטקסט יוצר רושם של תנועה, שינוי והתקדמות. רגשות אלה מסייעים להניע את הקורא לפעולה ומונעים ממנו לאבד ריכוז בטקסט.
- מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה: על דף הנחיתה שלכם לכלול מטרה אחת ומטרה אחת בלבד. דף נחיתה עמוס בלינקים ובהפניות מסיח את דעתו של הקורא ופוגע באפקטיביות.
- התנגדיות או לא להיות: ניתן לטפל בהתנגדויות כבר בשלב מוקדם זה באמצעות פרק שאלות ותשובות.
- דרך פנייה נוספת: כדאי לעודד את הקורא ליצור עמכם קשר באמצעות המייל במידה ולא מצא את התשובה הנחוצה לו בדף הנחיתה.
דף נחיתה כיום נחשב לאחד האמצעים המובילים להשגת לידים (פניות מלקוחות), יש לו יתרונות על אתר מבחינת קידום ממומן, בכך שהוא ממוקד יותר ונבנה בהתאמה לקמפיין בGoogle Ads, ב-Facebook (בהתאמה למילות המפתח בהם החלטנו להתמקד בקמפיין) תוכלו ללמוד מהמאמר איך להכין זאת בעצמכם, ואף להתייעץ עמנו ללא עלות, או לחילופין להמשיך בעיסוקכם ולתת לנו לבנות לכם דף נחיתה הבנוי לפי כל החוקים, בשביל להביא לכם כמה שיותר לקוחות במחיר המשתלם ביותר.