עיצוב דף נחיתה
אף על פי שאין פורמולה מדויקת של עיצוב דפי נחיתה מושלמים, ישנה חוקיות בסיסית שתגרום לדף הנחיתה שלכם להיות פופולארי ואפקטיבי. בעת עיצוב דף נחיתה יש לזכור שתפקידו המיוחד הוא משיכת לקוחות, השגת מידע עסקי עליהם ופרסום הצעות עסקיות, ולכן יש ערך רב לנושא עיצוב דפי נחיתה בכל הנוגע למשיכת תשומת ליבם של הגולשים והדרכתם עד להשלמת ייעודו של דף הנחיתה. לא תמיד הקמת דפי נחיתה קולעת למטרה ומקדמת את האינטרס העסקי – עיצוב שגוי מונע מדף הנחיתה קישורים רבי ערך ולא יוצר מספיק אינטראקציה עם הגולשים. יש להקפיד שכל האינפורמציה בדף הנחיתה תהיה מתומצתת ולא תסטה מהאינפורמציה שקיימת באתר אליו דף הנחיתה מכוון. המידע חייב להיות נגיש ומובן כדי שהלקוח הפוטנציאלי יבין את המוצר שלכם בלי כל הסחה ובזמן מהיר של כמה שניות ספורות. הדף אמור להוליך בקלילות את הגולש אל המטרה של הדף. דפי נחיתה רבים מציעים הנחות, מבצעים או דברים פרקטיים בחינם, כמו ידע או קבצים להורדה.
כותרות, אימאג’ים, טקסט, כפתורי פעולה (call-to-action) וטפסי יצירת קשר, כל אלו חייבים לבלוט ולמשוף את עין הצופה – קראו את המדריך השלם בנושא עיצוב דפי נחיתה. כאן תמצאו דוגמאות לדפי נחיתה וטיפים חשובים בעת עיצוב הדף.
10 נקודות שיש לקחת בחשבון בעיצוב דפי נחיתה
- מבנה הדף – שרטטו סקיצה ראשונית שתכלול את כל חלקי הדף. לדוגמא ניתן לעצב את דף הנחיתה בצורות שונות אך המבנה המתואר בתרשים הוא המודל הפופולארי של הקמת דפי נחיתה. בשלב זה יש לבחור אם דף הנחיתה יחשוף את כל המידע על המסך או שיהיה צורך לגלול את המסך מטה כדי לחשוף את שאר המידע. בדרך כלל המידע המלהיב והמסקרן ביותר של דף הנחיתה יהיה בחלקו העליון. מעצבי דפי נחיתה רבים, מתכננים אותו כך שכל הגרפיקה והאימג’ים היפים נמצאים בחלק העליון של הדף ולמטה נמצא הרבה מידע משעמם שלא נקרא. עם מעט יצירתיות ניתן ליצור דף נחיתה שבחלקו העליון הוא יהיה טיזר שיוצר סקרנות אצל הגולשים, וכשיגללו מטה את הדף, יקבלו את שאר המידע. בחלק התחתון של העמוד יש להציג את המידע באופן שיגרום ללקוחות פוטנציאליים חדשים, לרצות להכיר את המוצר או העסק שלכם לעומק ולהמשיך אל האתר ואל עמודיו הרלבנטיים. דפי נחיתה בעברית צריכים להיות מוצגים מימין לשמאל, לפי כיוון מבטו של קורא העברית, בניגוד לדפי נחיתה באנגלית.
- כותרת דף נחיתה – יש להקפיד על התאמה בין מילות הכותרת למילות המפתח הפרסומיות של העסק או המוצר. התאמה בין הכותרת למילות המפתח במודעה של דך הנחיתה תקדם את תוצאות האתר שלכם בציוני Cost-per-click.
- כותרת משנה – על כותרת המשנה להיות ברורה וקולעת, משום שהיא אחד הדברים בהם נתקל הגולש לראשונה. כותרת משנה מלהיבה תגרום לגולש להישאר בדף הנחיתה
- טקסט בדף הנחיתה – על הטקסט להיות נקי מתיאורים מסורבלים, מתומצת מאוד ומכיל מילות מפתח בתוכו. יש להקפיד בחומרה שלא לכתוב עם שגיאות כתיב בגוף הטקסט וזאת משום שטקסט עם שגיאות כתיב יוצר חוסר אמון אצל לקוחות פוטנציאלים חדשים.
- אימג’ – תמונה, סרטון או גלריה – בחרו בתמונה איכותית, הקפידו על התאמה מוחלטת בין תיאור המוצר לבין מה שהלקוח רואה בדף הנחיתה. אם תבחרו להפיק סרטון ולמקמו בדף הנחיתה, גם בו תצטרכו להקפיד על התאמה בין מה שהלקוח רואה לבין מה שהוא קורא. מומלץ מאוד להוסיף לדף הנחיתה סרטון המלצה (Testimonial), או נאום קצר וקולע על העסק או המוצר. אם בחרתם בגלריה המציגה כמה תמונות, אל תכניסו לתוכה כמות מוגזמת של תמונות ושמרו על תאימות בין התמונות, והתמקדות בתמונות הברורות ביותר שמתארות היטב את המוצר שלכם.
- טופס הרשמה – טופס ההרשמה צריך להיות קצר וענייני. אם לטופס ההרשמה שלכם יש מעל ל-3 סעיפים, מומלץ להפכו לסדרת כפתורים אינטראקטיביים, מעוצבים היטב עם אייקון לצידם, שיהפכו את חווית הרישום למעניינת ומסקרנת יותר. סדרת כפתורים כזו יכולה להיות שאלון מסקרן ומאויר, או משחק משעשע ואינטראקטיבי.
- קישורים (links) – מטרתכם היא להפחית כמה שיותר את כמות הקישורים בדף הנחיתה, על מנת לא לאבד את הגולש ולמשוך אותו לאתרים אחרים. השאירו רק את הקישורים החיוניים וכפתורי ה- Bookmarks, קישורים לאתר ולעמודיו הרלבנטיים או לבלוג, ואל תתפתו לפרגן לגולש בקישורים חיצוניים.
- כפתור הנעה לפעולה בולט (call-to-action) – כפתורי פעולה צריכים להיות בולטים וצבעוניים ולהכיל מילים כמו – “קנו”, “היכנסו”, “הירשמו”, “חינם”, “מבצע”, “להורדה” או כל מילה שתמשוך את הגולש לפעולה באופן הפשוט והקולע ביותר. יכולים להיות יותר מכפתור אחד של פעולה, אך חשוב לא להלאות את הגולשים ביותר מדי גאדג’טים מיותרים.
- להימנע במיוחד מאנימציית פלאש! לא מומלץ להעמיס על דף הנחיתה אנימציית פלאש שתכביד על טעינתו ותפקודו ותבריח את הגולשים המשועממים מדף הנחיתה שלכם. מוטב, וניתן להכיל בדף הנחיתה אינטראקטיביות נמוכה ושאיננה מבוססת טכנולוגיית פלאש.
- צבעוניות – הצבע חיוני מאוד כשמדובר בעיצוב דפי נחיתה. צבעים שונים מתאימים לאתרים בעלי תוכן שונה ושמספקים שירות או מוצרים מתחומים שונים. שימוש נכון בצבעים בדף הנחיתה שלכם ימשכו יותר קהל אליו ושימוש לא תואם עלול לשעמם אותו ולהבריח אותו – הם מחוללים את האווירה של העסק שלכם והמוצר שלכם ואת האמון של הלקוחות ובחירתם או אי בחירתם בעסק שלכם על פני עסקים אחרים.
צבעים ומשמעותם השיווקית
שחור – עוצמתי וסמכותי – נתפס בעיניי הצופה כמתוחכם ויוקרתי.
אדום – אנרגטיות וערנות. מעלה את קצב פעילות הלב בקרב הצופה, לעתים מקושר עם מכירות או מכירות מזון. כחול – יוצר תחושה של אמינות וביטחון. בנקים ועסקים מקומיים משתמשים לרוב בצבע כחול.
ירוק – מקושר עם רווח, הצבע שנקלט הכי מהר לעין האנושית. אתרים העוסקים בפיננסים או בידור משתמשים בצבע ירוק.
צהוב – אופטימיות, נמרצות ונעורים. נחשב לצבע שמושך את העין.
כתום – אגרסיביות, כוחניות. משמש הרבה פעמים לכפתורי פעולה או מילה מודגשת.
וורוד – רומנטיקה, נשיות ורוך. לרוב משמש שירותים המיועדים לנשים או נשים צעירות.
סגול – רכות ושלווה. לרוב משמש אתרים העוסקים במכירת מוצרי טיפוח או רפואה אלטרנטיבית.
10 הנקודות האלו הם קווי מנחה כלליים שיש לקחת בחשבון בעת הקמת דפי נחיתה. אין גבול לכושר ההמצאה בדפי הנחיתה ובמציאת האמצעים למשוך את עיני הגולשים, כפי שניתן לראות בדוגמאות דפי הנחיתה הבאות. ההקפדה על הנקודות האלו יובילו אתכם לעיצוב דך הנחיתה המנצח.
דוגמאות לדפי נחיתה
דף נחיתה ראשון
דף נחיתה שני